albistegia

Estresa kudeatzeko orientabide orokorrak

    • Egin zure betebeharren zerrenda garrantziaren arabera ordenatuta eta jarri ordutegia egun bakoitzaren hasieran.

 

    • Hartu atsedenaldi laburrak egunean zehar, etenaldi erregularrekin. Egin erlaxazio laburra, luzamenduak edo arnastu sakon eta lasai 2 edo 3 minutuz ordu batzuetan behin.

 

    • Zaindu zure jarrera eta egiaztatu aldizka ez zaudela tentsioan eta zure gorputza ondo bermatuta dagoela.

 

    • Jan elikagai osasungarriak. Mugatu egunero hartzen duzun pizgarri eta toxina kopurua (hala nola kafeina, alkohola, tabakoa, gozokiak…).

 

    • Joan ohera ohi baino gutxienez ordu erdi lehenago eta jaiki ohetik behar baino ordu laurden bat lehenago. Finkatu eta egin ariketa estimulatzaileak goizez.

 

    • Saiatu inguruan dituzun elementu estresagarriak murrizten (adibidez, ziurtatu zure lantokian eta/edo etxean argi egokia, eserleku erosoa, zarata gutxi… dituzula). Alderdi horiek hobetzen badituzu, estresa kontrolatzen lagunduko dizuten onurak lortuko dituzu.

 

    • Jarri ohiko hitzorduak entzuten dizuten eta zutaz kezkatzen diren pertsonekin hitz egiteko eta egoteko. Ez mugatu posta elektronikora edo gizarte-sare bidezko idatzizko harremanetara.

 

    • Askatu zure emozio erreprimituak ahal duzunean: marmar egin, oihu egin, burukoak kolpatu eta abar. Ekin kirol edo denbora-pasa bati zure frustrazio erreprimituak askatzeko.

 

    • Utzi zure buruari deskonektatzen gutxienez bi aldiz egunean, horietako batean gogoko duzun musikaren edo liburu baten bidez eta bestean erlaxazioa, meditazioa, bisualizazioa… eta antzeko teknikak erabiliz.

 

    • Egin ariketa fisiko arina 10 edo 15 minutuz egunero eta ariketa gogorragoa 20 minutuko 3 saiotan astero.

 

    • Erabili erlaxazio sakoneko teknikak astean 20 minutuz (adibidez: erlaxazio-zinta bat, sauna, masajea edo aromaterapia-bainu bat).

 

    • Antolatu hainbat jarduera astearen hasieran zure umorea eta espontaneotasuna pizteko.

Iturria: Dietonhealth


Ze iritzi duzu?